Általános szerződési feltételek

Home/Általános szerződési feltételek
Általános szerződési feltételek 2017-11-12T15:30:01+00:00

Általános szerződési feltételek

A jelen általános szerződési feltételek – a továbbiakban: „Ászf” – a Rohács Imre ev. – a továbbiakban: „Szolgáltató” – által a www.sokjojatek.hu honlapon keresztül nyújtott szolgáltatás – a továbbiakban: „Szolgáltatás” – igénybevételének feltételeit szabályozza. Jelen Ászf elválaszthatatlan részét képezi az adatvédelmi nyilatkozat.

Szerződésünk kizárólag elektronikus formában kerül elfogadásra és megkötésre. Nem minősül írásba foglalt szerződésnek, egyedileg nem iktatjuk, nem postázzuk. Magatartási kódexre nem utal. A szerződés és a kapcsolattartás nyelve: magyar.

A működést, termékeink megrendelési és szállítási feltételeit, folyamatait jelen Ászf szabályozza. Szolgáltató a jelen ÁSZF rendelkezéseit, a forgalmazott termékek körét, vételárát, határidőket, stb. szabadon megváltoztathatja, mely a honlapon történt megjelenés időpontjától hatályos. A változtatások a már létrejött szerződéseket (visszaigazolt megrendeléseket) nem érintik.

A Szolgáltatás használatával Ön elfogadja a jelen felhasználási feltételekben foglalt rendelkezéseket. A honlap használatával, a regisztrációval, a vásárlással szerződés jön létre jelen Ászf szerint, Szolgáltató és Ön – a továbbiakban: „Vásárló” között. Kérjük, hogy kizárólag akkor használja tovább a Szolgáltatást, ha a jelen felhasználási feltételeket megismerte, és azt maradéktalanul elfogadja.

  1. A Szolgáltatás nyújtója

Név: Rohács Imre egyéni vállalkozó
Székhely: 4130 Derecske, Szél utca 9.
Egyéni vállalkozói nyilvántartási szám: 36637688
Adószám: 66612368-1-29
Statisztikai számjel: 66612368-1813-231-09
Kereskedelmi tevékenységekről vezetett nyilvántartási szám: B.213/2016
Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve: Derecskei Polgármesteri Hivatal jegyzője
Számlaszám: 11773384-02226750 (OTP Bank)
E-mail címe: info@sokjojatek.hu
Telefonszám: +36-30/564-5467
Adatvédelmi azonosító: NAIH-100644/2016.
Tárhelyszolgáltató: EZIT Kft. (www.xtarhely.hu)
Áruház neve: sokjojatek.hu
Típusa: Webáruház, online áruház
Elérhetősége: www.sokjojatek.hu

Tárhelyszolgáltatónk adatai:
Cégnév: EZIT Kft.
Székhely: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22.
Telephely: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22.
Telefonszám: +36 1 700 2323 (nem a sokjojatek.hu ügyfélszolgálata, hanem a tárhelyszolgáltatóé)
Postacím: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22.
E-mail: info(kukac)ezit.hu

2. A megvásárolható termékek

A honlapon Szolgáltató részletesen feltünteti a termék nevét, árát, leírását, méreteit, lényeges tulajdonságait, valamint a termékről készített fényképet. A termék adatlapján található kép eltérhet a valóságtól, illusztrációként is szerepelhet, az esetleges eltérésekért Szolgáltató nem vállal felelősséget, de mindent megtesz azért, hogy minden terméknél a valóságot tükrözze a fénykép. A termékek mérete a feltüntetetthez képest +/- 5%-al eltérhet.

A termékek kizárólag elektronikus úton rendelhetők meg. A megjelenített árak bruttó árak, forintban értendők, nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a rendelési folyamat végén, a rendelés elküldése előtt jelenik meg, költsége a választott szállítási mód szerint külön tételként hozzáadódik a termék árához. A termék (vagy termékek) árának és a szállítás költségének összege adja a rendelés Végösszegét.

3. A rendelés menete

A honlap felhasználója – a továbbiakban: „Felhasználó” – regisztráció nélkül is megkezdheti a vásárlást. Kiválaszthatja az egyes termékeket, melyek adatlapján minden lényeges információt megtalál. A termék megvásárlása során az itt feltüntetett árat kell megfizetnie. Hibás ár esetén a megrendelést Szolgáltatónak nem áll módjában elfogadni. Hibás ár esetén Szolgáltató felhívja Felhasználó figyelmét a helyes árra, és felajánlhatja a helyes áron történő szerződéskötést, amit felhasználónak nem kötelessége elfogadni, utóbbi esetben nem jön létre szerződés.
A fényképeken található kiegészítők csak abban az esetben részei a terméknek, amennyiben ez a termékleírásban is jelezve van. Az adatlapon a megvásárolni kívánt termék darabszáma beállítható a készleten lévő maximum darabszám erejéig, majd kosárba helyezhető. A kosár tartalma bármilyen oldalról megtekinthető. A termék kosárba helyezése nem jelenti azt annak lefoglalását, a kosárba helyezés nem minősül ajánlattételnek. A kosárból a nem megvásárolni kívánt termék tetszés szerint eltávolítható, újra visszahelyezhető, darabszáma növelhető, csökkenthető (a készlet erejéig).
A Kosár oldalon a felhasználó kiválaszthatja a szállítási módot, valamint az ez alapján elérhető fizetési módot, valamint ha van kuponkódja, azt is megadhatja. Az Összeg résznél már a rendelés leadásakor fizetendő összeg látható. A rendszer jelzi a kiszállítás díját, melyet Felhasználó köteles megfizetni a megrendelés során.
Továbblépve a Pénztár oldalra még mindig megadható a kuponkód, majd a számlázási valamint a szállítási adatok megadására van lehetőség. Felhasználó felelőssége, hogy pontos adatokat adjon meg, mert ezek alapján kerülnek számlázásra és kiszállításra a termékek. Szolgáltató jogosult a felhasználó hibás adatbeviteléből, a pontatlanul megadott adatokból eredő minden kárát és költségét felhasználóra hárítani.
Ezután ismét látható összegezve a kosár tartalma valamint a választott szállítási és fizetési mód, mely itt még módosítható is. Jelen Ászf elfogadásával és a Megrendelés gomb megnyomásával jön létre Szolgáltató és Felhasználó között a szerződés.
A rendelésről automata e-mail visszajelzést kap, mely tartalmazza a megrendeléshez tartozó összes szükséges adatot. Felhasználó köteles haladéktalanul közölni, ha az automata értesítés tévesen tartalmazza a rendelési információkat. Amennyiben a megrendelés leadásától számított 24 órán belül nem kapja meg az automata e-mailt, Felhasználó vegye fel Szolgáltatóval a kapcsolatot, mert elképzelhető, hogy valamilyen technikai probléma miatt rendelése nem érkezett meg a rendszerbe.
Rendelés a nap 24 órájában elektronikus úton adható le a honlap automatikus rendelési rendszerén keresztül. A rendelések feldolgozása munkanapokon 10-18 óra között történik. Szolgáltató a lehető leghamarabb, legfeljebb 8 munkanapon belül teljesíti a rendelést, kivéve, ha Szolgáltató és Felhasználó másképp állapodik meg. Amennyiben Szolgáltató nem tudja a szerződésben vállalt kötelezettségét teljesíteni 8 munkanapon belül, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésére, haladéktalanul felveszi Felhasználóval a kapcsolatot, és Felhasználó által megfizetett összeget öt munkanapon belül visszatéríti.

4. Fizetési módok

Áruházunkban banki átutalással, Barion tárcával vagy bankkártyás fizetéssel, OTP pénztári készpénzbefizetéssel számlaszámunkra, vagy utánvéttel van lehetőség fizetésre (erről bővebben a Szállítási tájékozatónál olvashatsz).

Banki előreutalás vagy OTP pénztári készpénzbefizetés esetén a rendelés végösszegét bankszámlánkra kérjük utalni, melyhez a következő OTP-s bankszámlaszámot és kedvezményezettet kérjük megadni:
– bankszámlaszám: 11773384-02226750
– kedvezményezett: Rohács Imre.

Minden esetben kérjük feltüntetni a megjegyzésnél a rendelés azonosítóját, hogy be tudjuk azonosítani a befizetett összeget.

A Banki átutalás átfutásának átlagos ideje négy óra. Az összeg beérkezése után a lehető legrövidebb időn belül feladjuk a csomagot, vagy küldjük a felvételéhez szükséges információkat. Ha a rendelést követően 5 munkanapig nem érkezik meg a termék(ek) és a szállítási költség összege, a rendelést rendszerünk automatikusan törli.


Fizess kényelmesen bankkártyával

A bankkártyás fizetéshez nem kötelező a regisztráció, elég megadni bankkártyád számát, a lejárati dátumot és a hátoldalon található CVC kódot, valamint egy működő e-mail címet.

Ha azonban regisztrálsz, soha többé nem kell begépelned a kártyaszámodat egyetlen Barion elfogadóhelyen sem, a fizetéshez elég az e-mailcímed és jelszavad. Ez nem csak kényelmes, de a biztonságodat is növeli!

Fizetéshez használhatod:

  • Mastercard vagy Maestro bankkártyádat
  • Visa vagy Electron bankkártyádat
  • Amex bankkártyádat

Fizess kényelmesen bankkártya nélkül
Ha nincsen bankkártyád, fizetéshez használhatod, az előre feltölt Barion egyenlegedet, amelyet átutalással vagy készpénz befizetéssel tudsz feltölteni, illetve amire ismerőseid, üzletfeleid tudnak neked pénzt küldeni. Ebben az esetben e-mailcímed és jelszavad megadásával tudsz fizetni.

Mi az a Barion?
A Barion elektronikus fizetéseket lebonyolító szolgáltatás, amivel kényelmesen és biztonságosan tudsz bankkártyával, vagy előre feltöltött egyenleggel fizetni webáruházakban, mobilalkalmazásokban, vagy barátaidnak. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

Első a biztonság
A Barion szervereit a Norton/Symantec/Verisign 2048 bites SSL titkosítása védi. Fizetés előtt mindig ellenőrizd, hogy valóban a Barion biztonságos szerverén adod meg a fizetéshez szükséges bankkártya adatokat vagy jelszót. A böngésződ zöld színnel jelzi, ha a fizetés és a fizetőoldal tulajdonosát Barion Payment Inc [HU] néven azonosítja.

4. Szállítási módok

A termék szállítási költségét a webáruház rendszere ismerteti a pénztári folyamat során, valamint ezt a visszaigazoló e-mail is tartalmazza. A szállítási idő a megrendelés végösszegének (termékek+szállítás költsége) beérkezésének idejétől függ, de törekszünk a lehető legrövidebb idő alatt feladni kiszállításhoz a megrendelést. Hétvégén szombaton és vasárnap, valamint ünnepnapokon nem történik kiszállítás. Külföldi címre jelenleg csak egyedi megállapodás alapján szállítunk (kérjük ezzel kapcsolatban keress bennünket elérhetőségeinken).

Szállítási összehasonlító táblázat:

Foxpost
csomagautomata
Foxpost
házhozszállítás
Személyes átvétel
Budapesten (V. ker.)
Magyar Posta
házhozszállítás
Postapont
Foxpost logo Foxpost logo Mobilbontó logo Posta logó Posta logó
 Szállítási idő  2-4 munkanap  2-4 munkanap  1-2 munkanap  2-4 munkanap  2-4 munkanap
 10000 Ft, és feletti értékű rendelés esetén  1 Ft  1 Ft  1 Ft  1 Ft  1 Ft
 10000 Ft rendelés alatt
előre fizetéssel:
online bankkártyás fizetés vagy számlaszámunkra átutalás,
OTP pénztári befizetés
 799 Ft  999 Ft  490 Ft  1199 Ft  999 Ft
 10000 Ft rendelés alatt
utánvéttel
fizetés
átvételkor
 1189 Ft
(csak bankkártya)
 1389 Ft  880 Ft
(csak készpénz)
 1589 Ft  1389 Ft
(csomagautomatában
csak bankkártya)
További információk
További információk
További információk
További információk
További információk

Foxpost csomagautomatában:

Vedd át rendelésed a hozzád legközelebbi csomagautomatában 3 napig tetszőleges időpontban!
Kattints IDE, hogy megtaláld a hozzád legközelebb eső Foxpost csomagautomatát!

A csomagautomatába történő szállítási díj:
– előre fizetés esetén: 799 Ft
– átvételkor fizetés esetén (utánvét): 1189 Ft
– 10000 Ft fölötti rendelés esetén a szállítás 1 Ft, azaz EGY Forint!

A csomag érkezéséről SMS-ben és e-mailben kapsz értesítést. Ha csomagautomatába kérted rendelésed, a Foxpost 3 munkanapig tárolja az automatában. Csomagodat egyszerűen, az SMS-ben vagy az e-mailben kapott azonosító megadásával veheted ki az automatából. Emiatt fontos, hogy rendelésed leadásakor SMS fogadására alkalmas mobiltelefonszámot adj meg.

Szállítási idő: 2-4 munkanapon belül, amikor odaér a csomag a kiválasztott automatába, érkezik egy SMS az általad megadott telefonszámra, benne a kóddal, mellyel az automata ajtaját lehet kinyitni. Küldeményed 3 munkanapig tetszőleges időpontban veheted át, a 3. napot követően a küldemények visszaszállításra kerülnek.

Fizetési mód:
– online bankkártyás vagy Barion fizetés
– előre utalással számlaszámunkra
– OTP pénztári befizetés számlaszámunkra
– utánvéttel fizetés bankkártyával

Foxpost házhozszállítás:

A házhozszállítást a rendeléskor megadott címre a Foxpost végzi. (www.foxpost.hu)

A Foxpost szállítás költsége rendelésenként: 999 Ft
– utánvéttel: 1389 Ft
– 10000 Ft fölötti rendelés esetén a szállítás 1 Ft, azaz EGY Forint!
(Több termék egy címre történő együttes rendelése esetén egyszeri szállítási költség fizetendő)

Szállítási idő: 2-4 munkanapon belül. A házhozszállítást a rendeléskor megadott címre a Foxpost végzi. (www.foxpost.hu)

Fizetési mód:
– online bankkártyás vagy Barion fizetés
– előre utalással számlaszámunkra
– OTP pénztári befizetés számlaszámunkra
– utánvét

Személyes átvétel Budapesten partnerünknél, a Mobilbontó Shop üzletében:

Vedd át rendelésed akár már holnap (azaz, a következő munkanapon) a Mobilbontóban!

Az üzlet címe: 1054 Budapest, Szemere utca 23. (A Nyugatitól 2-3 perc sétára.) Nyitvatartás: Hétfőtől péntekig 09:00-tól 18:00-ig. Honlap: www.mobilbonto.com
Értesíteni fogunk, amint a termék átvehető lesz!

Szállítási díj:
– előre fizetés esetén: 490 Ft
– átvételkor fizetés esetén (utánvét): 880 Ft
– 10000 Ft fölötti rendelés esetén a szállítás 1 Ft, azaz EGY Forint!
(Több termék egy címre történő együttes rendelése esetén egyszeri szállítási költség fizetendő)

Fizetési mód:
– online bankkártyás vagy Barion fizetés
– előre utalással számlaszámunkra
– OTP pénztári befizetés számlaszámunkra
– a helyszínen készpénzben (utánvét).
Az üzletben kártyával jelenleg NEM tudsz fizetni.

Utánvétes megrendelésedet az átvételi értesítés küldésétől számítva 8 munkanapig tároljuk, utána automatikusan töröljük.

Magyar Posta csomagküldemény díja:

A postai szállítás költsége rendelésenként:
– előre fizetés esetén: 1199 Ft
– átvételkor fizetés esetén (utánvét): 1589 Ft
– 10000 Ft fölötti rendelés esetén a szállítás 1 Ft, azaz EGY Forint!
(Több termék egy címre történő együttes rendelése esetén egyszeri szállítási költség fizetendő)

Szállítási idő: 2-4 munkanapon belül
A terméket a fizetés beérkezése után a lehető legrövidebb idő alatt postázzuk neked (azért, hogy minél hamarabb megkaphasd, másrészt nálunk is azonnal felszabadul a helye amit addig foglalt), a szállítási idő átlagosan 2-4 munkanap, ez már nem rajtunk, hanem a postán múlik. Ha a 4. munkanapon sem érkezik meg a rendelésed, haladéktalanul keress minket elérhetőségeinken!

Fizetési lehetőségek: 
– online bankkártyás vagy Barion fizetés
– előre utalással számlaszámunkra
– OTP pénztári befizetés számlaszámunkra
– utánvéttel fizetés készpénzben átvételkor

PostaPont:

Rendelésedet kérheted a Magyar Posta csomagautomatáiba vagy PostaPontjaira is. A hozzád legközelebbi PostaPontokat itt találod, de a rendelés során is kiválaszthatod a neked megfelelőt: https://www.postapont.hu/vasarloknak/postapontok/

A csomag érkezéséről SMS-ben és e-mailben kapsz értesítést. Ha csomagautomatába kérted rendelésed, a Posta 2 munkanapig tárolja az automatában. Csomagodat egyszerűen, az SMS-ben vagy az e-mailben kapott azonosító és a telefonszám megadásával veheted ki az automatából. A határidő lejártát követően a csomagot megőrzésre beszállíták valamely közeli postára, melyről újabb SMS-t kapsz. Emiatt fontos, hogy rendelésed leadásakor SMS fogadására alkalmas mobiltelefonszámot adj meg.

Szállítási díjak:
– előre fizetés esetén: 999 Ft
– átvételkor fizetés esetén: 1389 Ft
– 10000 Ft fölötti rendelés esetén a szállítás 1 Ft, azaz EGY Forint!
(Több termék egy címre történő együttes rendelése esetén egyszeri szállítási költség fizetendő)

Szállítási idő: 2-4 munkanapon belül.

Fizetési lehetőségek: 
– online bankkártyás vagy Barion fizetés
– előre utalással számlaszámunkra
– OTP pénztári befizetés számlaszámunkra
– utánvéttel fizetés készpénzzel vagy bankkártyával (csomagautomatánál csak kártyás fizetés lehetséges)

5. Az elállás joga

1. Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelvének, továbbá a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályozása értelmében Felhasználó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indokolás nélkül elállhat a szerződéstől, visszaküldheti a megrendelt terméket. Jelen tájékoztató hiányában jogosult Felhasználó 1 év elteltéig gyakorolni az elállási jogát.
2. Az elállási jog gyakorlására nyitva álló idő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen Felhasználó, vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket átveszi. Természetesen a 14 napos határidő alatt bármikor elállhatunk a szerződéstől, de a jóhiszeműség és a tisztesség általános követelménye szerint a termék átvételét követően, annak jellegének, tulajdonságának és működőképességének megállapításához szükséges használatot követően döntsünk a termék megtartásáról vagy esetleges visszaküldéséről. Elállás esetén kötelesek vagyunk a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni (postára adni, vagyis intézkedni az elküldés iránt) a vállalkozásnak. Az tehát nem elvárás, hogy termék vissza is érkezzen a vállalkozáshoz a 14 napon belül.
3. A termék visszaküldésének költségét a fogyasztónak kell viselnie, a vállalkozás nem vállalta e költség viselését.

Elállás esetén az interneten megkötött szerződés a szerződéskötés napjára visszamenőleg kerül megszüntetésre, ezért olyan helyzetet kell teremteni, mintha a fogyasztó meg sem rendelte volna a terméket az online shopban. Ez azt is jelenti, hogy a fogyasztó köteles a terméket saját költségén (kivéve, ha vállalkozás ezt előzetesen vállalta) haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszajuttatni az eladó vagy az átvételre jogosult meghatalmazott személy részére, az eladó pedig köteles haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül napon belül a fogyasztó által kifizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket (tehát pl.: a szállítási, csomagolási díjat is) visszatéríteni. Elálláskor kizárólag a termék eladó részére történő visszaküldésének közvetlen költségeit vagyunk kötelesek viselni (kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését, vagy ha a vállalkozás a költségviselési kötelezettségünkről nem tájékoztatott minket), ezért a terméket nem adhatjuk fel utánvétellel vagy portóval. Ezzel összefüggésben a termék ingyenes kiszállításának díját sem lehet utólag a fogyasztóra terhelni. Az eladó az elállás/felmondás miatt egyebek mellett sem kötbérfizetési kötelezettséget, sem bármilyen pénzbeli büntetést nem róhat ránk.

 Ha a megrendeléskor nem a vállalkozás által felkínált legolcsóbb szállítási módot választottuk, akkor is csak a felkínált legolcsóbb szállítási díjnak megfelelő összeget köteles visszatéríteni számunkra a vállalkozás. Természetesen ebből a szempontból nem számít szállítási módnak, ha a vállalkozás üzletében is van mód a termék átvételére ingyen (hiszen ilyenkor nem történik tényleges szállítás!).
4. Az elállási jog gyakorlása esetén a Felhasználót a termék visszajuttatásának költségén kívül más költség nem terheli, Szolgáltató azonban követelheti a nem rendeltetésszerű használatból adódó anyagi kár megtérítését.
5. Nem illeti meg az elállási jog Felhasználót olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
7.  Szolgáltató a termék visszaérkezését követően a fenti jogszabályok értelmében haladéktalanul, de legkésőbb 14 napon belül visszatéríti a kifizetett összeget a Felhasználó részére, beleértve a szállítási díjat is.
8.  A visszatérítés során a Szolgáltató a visszatérítendő összeget banki átutalással teljesíti, e visszatérítési mód alkalmazásával a Felhasználót semmilyen többletköltség nem terhelni.
9.  Felhasználó köteles az árukat indokolatlan késedelem nélkül, de a szerződéstől való elállására vonatkozó értesítés Szolgáltató részére történő megküldésétől számított 14 napnál semmiféleképpen sem később visszaküldeni vagy Szolgáltató címen leadni.
10.  Felhasználó akkor tartja be a határidőt, ha a 14 napos időszak letelte előtt visszaküldi a termék(eke)t.
11.  A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének költségét viseli.
12.  Felhasználó kizárólag akkor vonható felelősségre az árukban bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az az áruk jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükségestől eltérő kezelés miatt következett be.
13.  A visszatérítést Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta az áru(ka)t, vagy Felhasználó bizonyítékot nem szolgáltatott arra vonatkozóan, hogy azokat visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
14.  Amennyiben Felhasználó élni szeretne elállási jogával, annak jelzését megteheti Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban (akár a mellékelt adatlap segítségével), vagy telefonon. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe, telefonon történő jelzés alkalmával pedig a telefonon történő jelzését. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza Felhasználó Szolgáltató részére.
15.  Felhasználónak kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatából eredő károknak megtérítése a Felhasználót terheli! A termék visszaérkezését követő tizennégy napon belül a Felhasználó által megadott bankszámlaszámra visszatéríti Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.

16. Visszatartás joga

Változás a 2014. június 13-a előtti szabályozáshoz képest, hogy a vállalkozás mindaddig visszatarthatja az elállással érintett termék vételárát és a szállítási költséget, amíg a fogyasztó vissza nem szolgáltatta részére a terméket, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.
17.  A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet itt érhető el.
18.  Az Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU számú irányelve itt érhető el.
19.  Felhasználó egyéb panaszával is megkeresheti Szolgáltatót a jelen Szabályzatban található elérhetőségeken.
20.  Az elállási jog nem illeti meg a vállalkozást, azaz az olyan személyt, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.

21. Elállási jogot kizáró okok:

Ezeket az eseteket szintén a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet (rendelet) sorolja fel a 29. §-ában.

A rendelet alapján nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog az előre meghatározott időpontban szállást nyújtó (hotelszoba foglalás), szállítási (repülőjegy-foglalás, gépjárműbérlés), étkeztetési (pizzarendelés) vagy szabadidős szolgáltatások (koncertjegy, belépőjegy megrendelés) igénybevételére irányuló online szerződéseknél.

a vállalkozások nem kötelesek olyan termékek feltétlen visszavételére, amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó egyedi utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő. Ha ezekben az esetekben elfogadnánk az elállási jog gyakorlását, akkor gazdaságilag értéktelenné válna a dolog, hiszen a kereskedő már nem tudná a kizárólag az azt megrendelő fogyasztó számára értékkel bíró egyedi jellegű terméket más vevő számára értékesíteni.

Példaként említhető, amikor ajándéktárgyakat, pólókat, bögréket a megrendelő egyedi kívánsága, az általa biztosított fotók alapján készítenek el. Hasonlóan nem gyakorolhatjuk elállási jogunkat, ha az általunk készített digitális fényképek előhívásával, vagy egyedi számítógépes szoftverek megalkotásával bízzuk meg a webáruházat.

Fontos kihangsúlyozni, hogy ez a kivételszabály kizárólag az egyedileg, a fogyasztó kifejezett kérésére előállított termékeknél alkalmazandó. Az a körülmény, hogy a fogyasztó például egy ruhanemű megrendelésénél a saját egyedi méretadatait adja meg, nem teszi a terméket a fogyasztó személyéhez kötötté, hiszen a ruhaneműt már korábban, nem a fogyasztó kifejezett kérésére gyártották le. Szintén nem minősül a fogyasztó személyéhez kötöttnek az egyedi konfigurációval összeállított számítógép, notebook sem, mivel e termék alkatrészei állagának sérelme nélkül szétszedhető és újra összeszerelhető, így az egy új vevő számára értékesíthető.

Elállási nyilatkozat

(csak a szerződéstől való elállási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)

 Címzett (név, postai cím, e-mail cím, fax szám, telefonszám):

 Alulírott kijelenti, hogy eláll az alábbi áruk adásvételétől:

 Megrendelés időpontja /átvétel időpontja:

 Fogyasztó(k) neve:

 Fogyasztó(k) címe:

 A fogyasztó(k) aláírása (kizárólag írásban történő értesítés esetén):

Dátum:

Letölthető elállási nyilatkozat (DOC)

6. Kellékszavatosság

1.  Milyen esetben élhet Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
Felhasználó webshopot üzemeltető cég hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint, melynek időtartama az átvételtől számított egy év.

2.  Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Felhasználó által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

3.  Milyen határidőben érvényesítheti Felhasználó kellékszavatossági igényét?
Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

4.  Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Felhasználó a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

5.  Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Felhasználó igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az Felhasználó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

6. Használt termékek esetén az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok is. A használt termékek esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a fogyasztó bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt termék ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a fogyasztó csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt termék hibás, viszont erről a fogyasztó a vásárláskor tájékozódhatott, az ismert hiba vonatkozásában az eladónak nincs felelőssége.

Az igényérvényesítési (elévülési) határidő azt az időtartamot jelöli, amely alatt a fogyasztó a bírósághoz fordulhat a szavatossági jogok érvényesítése érdekében. Fogyasztói szerződés esetében a fogyasztó a teljesítés időpontjától számított kétéves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényét. Használt terméknél ennél rövidebb határidő is kiköthető, azonban az elévülési határidőnek ebben az esetben is legalább egy évnek kell lennie.

Jegyzőkönyv

Szavatossági igény felvételéhez

 Jelen jegyzőkönyv a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet alapján készült.

Szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését a fogyasztónak kell bizonyítania. A szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a fogyasztó bemutatja.

A fogyasztó neve:

A fogyasztó címe:

 A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog

Megnevezése:

Vételára:

A szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontja:

A hiba bejelentésének időpontja:

A hiba leírása:

A fogyasztó által érvényesíteni kívánt jog:

Kijavításra vagy a szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében átvett ingó dolog adatai:

A dolog azonosításához szükséges adatok:

A dolog átvételének időpontja:

Az időpont, amikor a fogyasztó a kijavított dolgot átveheti:

Az érvényesíteni kívánt jog elutasításának indoka (opcionális):

Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

Ha a vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

A vállalkozás a fogyasztó szavatossági vagy jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Jelen jegyzőkönyv alapján fogyasztó hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a fenti rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez.

 

Dátum, 2016.

 Fogyasztó                                                                             Szolgáltató

Amennyiben a fogyasztóvédelmi jogok és jogszabályok betartásával bármilyen problémája van, az alábbi szervezetekhez fordulhat:

  • Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség Panaszirodája: 1088 Budapest, József krt. 6.
  • Megyei Fogyasztóvédelmi Felügyelőségek a megyeszékhelyeken: Hajdú-Bihar Megyei Kormányhivatal Műszaki Engedélyezési és Fogyasztóvédelmi Főosztály, Fogyasztóvédelmi Osztály, 4024 Debrecen, Tímár utca 17-19.
  • Békéltető Testületek megyénként: Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület: (4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.)
  • Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület: 1012 Budapest, Logodi u. 22-24.
  • Egyes településeken működő civil fogyasztóvédelmi szervezetek
  • A települési önkormányzatok jegyzői

Panaszkezelés:

Panaszkezelési módok

1. Szóbeli panasz

2. Írásbeli panasz

3. Vásárlók könyve

4. Békéltető Testület

Panaszával fordulhat Amennyiben a fogyasztóvédelmi jogok és jogszabályok betartásával bármilyen problémája van, az alábbi szervezetekhez fordulhat:

  • Békéltető Testületek megyénként: Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület: (4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.)
  • Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület: 1012 Budapest, Logodi u. 22-24.
  • Egyes településeken működő civil fogyasztóvédelmi szervezetek
  • A települési önkormányzatok jegyzői

Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

7. Felelősség

1. A Weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

2. Az Ügyfél a Weboldalt kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.

3. Szolgáltató kizár minden felelősséget a Weboldal használói által tanúsított magatartásért. A Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

4. A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelősséget.

5. A Felhasználók által a Weboldal használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.

6. Az Internet globális jellege miatt az Felhasználó elfogadja, hogy a Weboldal használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el. Amennyiben a Weboldal használatával összefüggő bármely tevékenység az Ügyfél államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag a Felhasználót terheli a felelősség.

7. Amennyiben a Felhasználó a Weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Szolgáltatónak. Amennyiben Szolgáltató jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

Szerzői jogok

1. A Weboldal szerzői jogvédelem alatt áll. Szolgáltató a szerzői jogi jogosultja vagy a feljogosított felhasználója a Weboldalon, valamint a Weboldalon keresztül elérhető szolgáltatások nyújtása során megjelenített valamennyi tartalomnak: bármely szerzői műnek, illetve más szellemi alkotásnak (ideértve többek közt valamennyi grafikát és egyéb anyagokat, a Weboldal felületének elrendezését, szerkesztését, a használt szoftveres és egyéb megoldásokat, ötletet, megvalósítást).

2. A Weboldal tartalmának valamint egyes részeinek fizikai vagy más adathordozóra mentése vagy kinyomtatása magáncélú felhasználás céljából vagy a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása esetén engedélyezett. A magáncélú felhasználáson túli felhasználás – például adatbázisban történő tárolás, továbbadás, közzé- vagy letölthetővé tétel, kereskedelmi forgalomba hozatal – kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélyével lehetséges.

Egyéb rendelkezések

1. A sokjojatek.hu online áruház Linux/PHP alapokon működő információs rendszer, biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. A Weboldalon való vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását.

2. A Szolgáltató bármikor jogosult jelen ÁSZF feltételeit egyoldalúan módosítani. A Szolgáltató a módosításokról, azok életbe lépését megelőzően, a felhasználókat e-mailben tájékoztatja. A módosítások életbe lépésekor a regisztrált felhasználóknak az oldalra történő bejelentkezéskor azokat kifejezetten el kell fogadniuk az oldal használatához.

Utolsó módosítás: 2017. július 1.

Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:

Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.humbonyar@pbkik.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.humariann.matyus@bkmkik.hu
Honlap: www.bacsbekeltetes.hu

Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszám:06-46-501-091;06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331.
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

Online vitarendezési platform

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik arra, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitáikat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül, hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Ha Ön panaszt kíván tenni egy, az interneten vásárolt termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban, és nem akar feltétlenül bírósághoz fordulni, igénybe veheti az online vitarendezés eszközét.

A portálon Ön és a kereskedő, akivel szemben panasszal élt, közösen kiválaszthatják a panasz kezelésével megbízni kívánt vitarendezési testületet.

Az online vitarendezési platform itt érhető el: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show&lng=HU

Ha valamilyen kérdésedre nem találtál választ, írj nekünk és a lehető legrövidebb időn belül válaszolunk